2021-04-13

Planerat arbete

Under natten till onsdagen den 28 april kommer vi att använda vårt servicefönster för att genomföra ett planerat arbete mellan klockan 00.00-05.00.

Arbetet är en del av vårt kontinuerliga underhåll för att förbättra och utöka vårt stadsnät och påverkar alla kunder i vårt stadsnät genom kortare avbrott i fiberanslutning under servicefönstret.

Om du upplever problem med din anslutning efter servicefönstret ber vi dig att stänga av din router eller annan utrustning och sedan sätta på den igen.

Vi arbetar kontinuerligt med att göra stadsnätet ännu bättre för våra kunder och strävar alltid efter så liten kundpåverkan som möjligt.

2021-04-12

Planerat fiberavbrott 27 april

Tisdagen den 27 april med start kl. 07.00 och sluttid kl. 18.00 kommer arbete att ske på två fiberstammar i Åseda tätort. Under denna tiden kommer all Internettrafik att ligga nere för de berörda kunderna. Berörda kunder har fått information via brev eller e-post.

Om du upplever problem med din anslutning efter att arbetet är klart ber vi dig att starta om all din utrustning.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på 0474-476 50 eller via e-post på info@uppcom.se.

2021-03-22

Vi söker vikarierande telefonist

Nu söker vi en ny medarbetare till vårt gäng.

UppCom AB är ett, av Uppvidinge kommun, helägt IT-bolag som driver bland annat kommunens IT-, telefoni- och bredbandsverksamhet. Vår nuvarande medarbetare går på föräldraledighet och vi söker därför en ersättare.

Bolagets verksamhet:

  • affärsdrivande nätoperatör för företag och hushåll i kommunen
  • leverera IT-tjänster, telefoni och bredbandsförbindelser till kommunala verksamheter
  • leverera växeltjänst åt Uppvidinge kommun

Du kommer att arbeta tillsammans med andra växeltelefonister.
Tjänsten är placerad i Åseda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • besvara inkommande samtal och koppla vidare
  • viss ändring i växel- och hänvisningssystem
  • enklare felsökning och felanmälan

Dina viktigaste egenskaper

  • duktig på att kommunicera
  • serviceinriktad och har kundförståelse
  • självständig och har initiativförmåga
  • förmåga till kunskapsförmedling
  • teamkänsla
  • van att prioritera
  • kan vara lugn i stressade situationer

Utbildning/erfarenhet

Vi vill att du har erfarenhet av att jobba med service, gärna med telefonen som verktyg. Goda språkkunskaper i svenska både i tal och skrift. Kan kommunicera på engelska, ytterligare språk är en merit.

Tillträdesdag: 2021-06-15

Tjänsten är på 53% och är ett vikariat fram till 2022-08-31 med eventuell förlängning

Provanställning tillämpas

Sista ansökningsdag 2021-05-02

Om har frågor om tjänsten kan du kontakta Marie Johansson, 0474-47658

Ansökan skickar du elektroniskt till info@uppcom.se

Märk din ansökan med Telefonist

2020-11-10

Avbrott Onsdagen den 11 november

Uppdaterat kl. 10.00. Nu är problemet löst och alla kunder ska ha fått tillbaka sin fiberanslutning.

------------------------------------------------------

Uppdaterat kl.08.35: Efter nattens servicefönster har några kunder med tjänsteleverantörerna Net at Once och Telenor problem med att återfå sin fiberanslutning. Det arbetas för att kunderna ska få tillbaka fiberanslutningen så fort som möjligt.

För somliga kunder kan anslutningen komma tillbaka genom att stänga av routern eller annan utrustning och sedan sätta på den igen.

-------------------------------------------------------

Under natten till onsdagen den 11 november kommer vi att använda vårt servicefönster för att genomföra ett planerat arbete mellan klockan 00.00-06.00.

Arbetet är en del av vårt kontinuerliga underhåll för att förbättra och utöka vårt stadsnät och påverkar alla kunder i vårt stadsnät genom avbrott i fiberanslutning.

Om du upplever problem med din anslutning efter servicefönstret ber vi dig att stänga av din router eller annan utrustning och sedan sätta på den igen.

Vi arbetar kontinuerligt med att göra stadsnätet ännu bättre för våra kunder och strävar alltid efter så liten kundpåverkan som möjligt.

2020-11-04

Planerat arbete natten till den 18 november på flera orter

Under natten till onsdagen den 18 november kommer vi att använda vårt servicefönster för att genomföra ett planerat arbete mellan klockan 00.00-06.00.

Arbetet är en del av vårt kontinuerliga underhåll för att förbättra och utöka vårt stadsnät och påverkar kunder i hela Uppvidinge genom avbrott i fiberanslutning.

Om du upplever problem med din anslutning efter servicefönstret ber vi dig att stänga av din router eller annan utrustning och sedan sätta på den igen.

Vi arbetar kontinuerligt med att göra stadsnätet ännu bättre för våra kunder och strävar alltid efter så liten kundpåverkan som möjligt.

2020-06-23

Fiberavgrävning Tälleryd/Älmedal

Vi har drabbats av en fiberavgrävning i närheten av Tälleryd, Åseda. Felavhjälpt 2020-06-23 ca kl 22:30.

2020-06-15

Avbrott i Massamåla

E.ON utför arbete på elnätet i Uppvidinge och kommer i och med detta att bryta strömmen i Massamåla tisdagen 2020-06-30 kl 09:00-14:00. Under den tiden kommer därför bredbandet att ligga nere.

2020-05-20

Störning för vissa kunder

Felet som påverkade en del kunder som har Telenor, Netatonce och Minitel som tjänsteleverantör ska nu vara löst. Om du fortfarande upplever problem, testa att starta om din utrustning. 

2020-04-22

Avbrott

Tisdagen den 12 maj med start kl 07.00 och klartid kl 18.00 kommer två stammar att flyttas i Åseda tätort. Under denna tiden kommer all Internettrafik att ligga nere för de berörda kunderna. Avbrottet gäller för samtliga kunder i Norra Åseda.

2020-04-03

Avbrott i Älghult och Fröseke

Avbrottet berodde på hårdvarufel. Felet är nu åtgärdat.

Om ni fortfarande har problem med att få uppkoppling, testa att starta om utrustningen.

--------------------------------------------------------------------------------------

Vi upplever just nu störningar i Älghult och Fröseke. Felsökning har påbörjats.